Dingen waar ik blij van word

Blijdschap moet je delen, vind je niet? Daarom een kort stukje om mezelf en jou als lezer eraan te herinneren dat er veel is om blij van te worden!

1. Zingende vogeltjes
Of het nou vijf uur ’s ochtends is of tien uur ’s avonds, ik word altijd blij van zingende vogels. Zelfs als ze me wakker maken, ben ik maar heel even boos voordat ik besef hoe geweldig ze eigenlijk zijn. Ze doen me denken aan lente of zomer, warmte, terras, zachte briesjes, in de tuin zitten, de geur van pas gemaaid gras, kleuren, bloemen en een fijne geur, zon, schaduw, leven en nog veel meer. Ze geven me hoop wanneer het zo vreselijk koud is voor de tijd van het jaar (frons).

2. Koffie
Stom hè, om blij te worden van een warme drank. Vooral koffie, want er is al genoeg hype over dit zwarte goud. Maar toch word ik blij van een kopje koffie, vooral ’s morgens wanneer ik nog lekker loom ben. Daar maakt koffie snel een eind aan.

3. Mensen
Vooral vrienden natuurlijk, maar ik bedoel ook mensen in het algemeen. Kijk maar eens om je heen naar al die verschillende mensen met allemaal een eigen stem, mening, persoonlijkheid, fantasie, enzovoort. Iedereen is zo verschillend. Ik vind het altijd leuk om gesprekken af te luisteren (heel onbeleefd, weet ik), want je hoort altijd interessante dingen; zo heeft iedereen zijn eigen wereldje. Maar geloof me, ook ik heb het wel eens helemaal gehad met mensen.

4. Een goed boek
Niets is zo ontspannend als lezen! Daarom doe ik het ook zo veel. Pardon, dan lees ik nou weer verder…

Geef een reactie

