Booktag // Beschrijf jezelf in tien boeken

Mijn lieve mede-ambassadeur Sabine van Reading Ever After heeft me getagd voor de Beschrijf jezelf in tien boeken-tag. Ze heeft hem zelf ontwikkeld naar aanleiding van een interview in de nieuwe BB-glossy en dit is hoe hij werkt: naar aanleiding van tien BB-boeken krijg je tien vragen voorgeschoteld die je moet beantwoorden. Het kan dus ook wel de Blossom Books-tag genoemd worden.

We springen er meteen in:

1. De 100. Thuis
Hoe avontuurlijk ben je? Zou je, als je de kans kreeg, je vertrouwde omgeving achterlaten om een nieuwe wereld te ontdekken?

Ik ben niet heel avontuurlijk, ik houd niet van risico’s nemen, maar ik houd wel van Thuisontdekken. Als het een beetje veilig en goed gereld is, durf ik wel een verre reis te maken. Zo heb ik een half jaar in Zweden gestudeerd; ik heb de taal geleerd (een beetje tenminste), Zweeds voedsel gegeten, veel te veel betaald voor koffie en alcohol en vrienden gemaakt uit allerlei landen. Het was een geweldige ervaring en ik heb heel veel geleerd, niet alleen over het land, maar ook over mezelf. Dat ik zelfstandig genoeg ben om in een ander land te wonen, dat ik best nieuwe vrienden kan maken, dat nieuwe dingen proberen ontzettend leuk is. Dus, mocht er een onbewoonde planeet zijn die ik moet bevolken met een aantal andere mensen, bel me. Of bij nader inzien toch maar niet, want ze hebben daar vast de euro niet.

2. Hunter & Pearl
Wie is je fictieve partner in crime? [Lees: Wie is de tweede helft van je Sherlock & Watson, Bonnie & Clyde, Ash & Pikachu duo?)

Ik denk Sophy uit The Grand Sophy, een regency-roman over een jonge vrouw die alle conventies omver schopt in haar queeste om haar neven nichten aan juiste man/vrouw te krijgen. Ze zou de Wilson van mijn House zijn, de Lucy Carlyle van mijn Lockwood, de Leslie van mijn Gwendolyn. Of misschien andersom, want deze vrouw is zo gedreven dat ze alles gedaan krijgt, en dat kan ik goed gebruiken, want ik mis soms het doorzettingsvermogen.

3. De hemel begint bij je voeten
Welk boek doet je alles om je heen vergeten?

Daar had ik heel erg last van toen ik The Infernal Devices las, maar ik ben sowieso doof als ik aan het lezen ben. Of het Oost-Indisch is, vertel ik niet.

4. De kraaien. List en leugens. (Deze staat al in mijn boekenkast mooi te wezen)
Dit personage kun je wel vermoorden…
 LisLeugensSpecialEditieCVRrgb

De Duisterling. Man, wat is dat een lul.
Ik heb 1,5 boek uit de Grisha-serie gelezen en na boek 1 haatte ik hem zo erg. Maar nou heb ik gezien dat hij… weer terugkomt in een andere rol (om niet te veel weg te geven) en dat snap ik niet. Hij is gewoon stom, maar wel een goeie villain.

 


5. Silber. Het derde boek der dromen (deze wil ik nog heel graag lezen)
Je zou wel eens achter de droomdeur van deze auteur willen kijken…

Cassandra Clare, want haar boeken zijn echt super. Ik wil weten hoe ze erop komt en waar ze de woorden vandaan haalt om haar wereld zo vreselijk cool te maken.

6. Simon vs. de verwachtingen van de rest van de wereld (is een aanrader, trouwens)
Wat is je ultieme one true pairing?

Mijn ultieme OTP is een heel domme, want delokize twee personages hebben elkaar nooit ontmoet. Ze zijn niet afkomstig uit een boek, maar uit een filmreeks, en wel Marvel. In Thor 1 & 2 heb je Loki, zoals jullie misschien weten mijn lievelingspersonage ooit, en Jane Fosters gevatte side-kick Darcy, en als ik die twee zie, dan denk ik meteen ‘now KISS’. Maar ja, dat kan niet, want ze weten niet van elkaars bestaan en zullen elkaar ook wel nooit echt ontmoeten (behalve in fanfics).
Toch blijf ik ze low key shippen, want ik weet van geen ophouden.

7. Ik. Notes to my future self
Wat voor een bericht zou je naar jezelf – tien jaar in het verleden – willen sturen?

‘Je kan meer dan je denkt. Probeer het gewoon maar, je ziet vanzelf waar het schip strandt.’
en/of
‘Mensen zijn niet eng.’

8. Soulmates
Over welke gave zou je willen beschikken?

Ik wil kunnen vliegen! Ten eerste, dan kan je overal heen waar de wind je mee naartoe neemt, ten tweede, vliegen voelt vrij en ten derde, dan had ik stoere vleugels.

Sky

9. Edelsteentrilogie
Als je met een tijdmachine voor één keer naar elke tijd zou kunnen reizen, waar (beter gezegd: wanneer) zou je dan naar toe gaan?

O, ik zou overal naartoe willen! Ik wil naar het Rome ten tijde van Caesar, ik wil naar het Amsterdam van de Gouden Eeuw, ik wil zien hoe de piramides gebouwd worden en toekijken terwijl de deftige dames en heren naar de opera gaan aan het begin van de twintigste eeuw, ik wil zien hoe Shakespeare opgevoerd wordt terwijl hij in het publiek zit/staat en rondlopen door het Muiderslot wetende dat P.C. Hooft boven zijn gedichten zit te schrijven. Ik wil ervaren hoe het toen was, gewoon voor een dagje.

10. De afstand tussen jou en mij
Welke reis wil je zeker nog maken (en minstens zo belangrijk!) welke boeken neem je mee?

In de nabije toekomst wil ik erg graag naar Schotland om de kastelen te bekijken. In de iets verdere toekomst is het erg belangrijk dat ik naar Florence ga en één wordt met de gebouwen en het Toscaanse landschap om de stad heen. Daarna moet ik ook nog een keer naar Nieuw-Zeeland, Ijsland, weer naar Amerika en Ierland. En op die al die reizen neem ik een stapel boeken mee, maar ik weet nog niet welke!

Dat was het weer, ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden om te lezen :). Bij dezen wil ik taggen:

Eline van All The Feels, omdat ik al weet wat ze gaat antwoorden op de Simon-vraag.

Naomi van FashionistaNaomi, mijn geweldige mede-ambassadeur :).

 

4 gedachtes over “Booktag // Beschrijf jezelf in tien boeken

Geef een reactie

