Booktag // Halloween!

BOE! Het is Halloween, jongens en meisjes, en dat betekent pompoenen, verkleedfeestjes en redenen om jezelf om te toveren tot een sexy-een-en-ander. Sexy ghost anyone?

150709190131-ghost-patrick-swayze-exlarge-169

Als je dit plaatje niet snapt, dan komt dat doordat je de film ‘Ghost’ niet hebt gezien.

Omdat ik verder helemaal niks doe met Halloween en omdat mijn blog al een maand heel zielig op nieuwe posts zit te wachten, heb ik besloten om een Halloween booktag in te vullen! Want of je het nou gelooft of niet, ik houd wel erg van creepy dingen. Mijn huisgenoot zou zeggen dat ik er een ‘passie’ voor heb. Dus laten we meteen van start gaan.

Favorite Scary (Must Read) For Halloween?

Ik heb geen favoriet boek, want ik heb nog niet zo veel enge boeken gelezen, maar ik kan je wel verklappen dat ik momenteel ‘It’ van Stephen King lees. Het gaat over een killer clown, maar dan van de bovennatuurlijke soort, geen sneue vent in een clownspakje dus. Het boek telt wel 1100 pagina’s, dus ik ben nog wel even zoet, en alhoewel er nog niet veel gebeurd is, vind ik het boek ontzettend spannend. Daarnaast kan ik Hex van Thomas Olde Heuvelt natuurlijk niet onvermeld laten: dit oerhollandse boek over een door een heks geteisterd dorpje is in herschreven vorm een enorme hit geworden in Amerika! Daarnaast ben ik nog niet eens begonnen met lezen, maar ik lag vannacht wel een tijdje wakker bij alleen het idee van een zeventiende-eeuwse heks met dichtgenaaide ogen en mond die naast je bed staat. En dat is geen leugen. Brr…

hexenit

Ik weet echt niet of ik hem ga lezen, Thomas…

 

Scariest Book Cover, Like Ever?

Oei, dat vind ik een lastige. Ik vind dat Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children een heel creepy omslag heeft, voornamelijk omdat er niets te zien is dat werkelijk eng is. Je kijkt het naar het jonge meisje, dat boven de grond lijkt te zweven, en je vraagt je af: ‘Wat gaat ze doen? Wat verbergt zich daar in de schaduwen?’

If You Could Go Trick-or-Treating With Any Author, Who Would You Pick?

Ik denk Stephen King, want als de mensen niet thuis zijn, zou hij me kunnen vermaken met één van zijn huiveringwekkende griezelverhalen.

If You Could Dress Up As Any Bookish Character For Halloween, Who Would You Be?

Sowieso Amani van Rebel of the Sands en dan in de outfit waarmee ze op de Nederlandse cover staat:

rebel

Is ze niet bad-ass? (bron: bol.com)


If You Could Find Anything (From Any Book) In Your Trick-or-Treat Stash, What Would You Hope To Find?

Nectar en ambrozijn, je weet wel, wat de Griekse goden dagelijks verorberen. Het schijnt dat je daar onsterfelijk van wordt, dus dat is wel een leuke bijkomstigheid.

In What Fictional World Would You Like To Go Trick-or-Treating?

In de wereld van Lockwood & Co, waar geesten ’s avonds en ’s nachts de straten onveilig maken. Dat geeft de avond extra spanning, want steeds maar wachten tot de mensen de deur opendoen wordt op den duur ook saai. Dat meen ik trouwens niet, het lijkt me echt vreselijk om daar ’s avonds rond te lopen.

What Book Villain Would You Not Like To Meet Alone In A Dark Alley On Halloween?

Je kan beter vragen welke slechterik ik wél tegen zou willen komen in een donker steegje. Maargoed, voor de vorm doe ik wel even mee. Iemand die ik zeker niet tegen zou willen komende in welke schaduwrijke omgeving dan ook, is Ignifex, Prince of Demons, uit het boek Cruel Beauty. Want waar hij is, zijn demonen en in deze ficiteve wereld bevinden demonen zich per definitie in de schaduwen… wat staat er ook alweer?

“Don’t look at the shadows too long or a demon might look back.”

Would You Rather Dress Up As A Vampire, Zombie, Werewolf, or Shadowhunter?

Het lijkt me heel stoer om een avondje een Shadowhunter te zijn, dan heb ik een reden om rare tekens op mijn huid te schilderen. Daarnaast vind ik de wereld die Cassandra Clare gecreëerd heeft prachtig en ontzettend intrigerend, dus ik zou er zeker geen bezwaar tegen hebben om een paar uur te doen alsof ik daar deel van uitmaak.

Pick A Candy (Just One) From Harry Potter That You Would Love To Find In Your Stash?

Droptoverstokken, want ik houd van drop. Mjam.

Dank voor het lezen van dit tussendoortje! Welke boeken lezen jullie deze Halloween?

pumpkin-31325_960_720

Geef een reactie

